Liar, Liar

Har under den senaste veckan blivit stoppad av Pärmfolket två gånger på stan. Båda gångerna har jag kommit på mig själv med att stå och ljuga. Med en ca 72 timmar lång provanställning vet jag att det endast finns 1,5 sätt att stoppa dem från att prata. Det halva sättet innebär att man säger att man stödjer andra organisationer. Är de envisa menar de på att då kan man kanske ge pengar till en till när man ändå håller på liksom. Det självklara sättet är att säga att man redan skänker pengar till organisationen i fråga.
Själv är jag tydligen nu bidragsgivare till Röda korset, Rädda barnen och Greenpeace.

Det känns som lite bättre än att säga att jag är en snål jävel som har fullt upp med att hålla upp välfärden för mig själv. Även om jag funderar på att nästa gång leka turist eller döv. Eller varför inte en döv turist? När man redan har börjar ljuga kan man ju lika gärna fortsätta. Allt för att slippa stå upp för sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0