Du måste skoja med mig!

JÄVLA SKIT! HÄR HAR JAG SUTTIT OCH SKRIVIT VÄRSTA HISTORIEN OM ISSAS OCH MIN GOTLANDS RESA, OCH SEN FÖRSVINNER HALVA! HUR JÄVLA TASKIG FÅR MAN VARA!

Nej, nu skiter jag i det här. Ska läsa Potter istället.

"Nu är jag här...

....med allt jag velat ha."
Och för första gången på ca en vecka är den meningen faktiskt sann. Igår kväll vid ca halv 12 mötte jag och Isabell Tullinge igen efter en veckas semester på den otroligt fina ön Gotland. Här och nu, mina vänner ska jag berätta om vår tripp.

Dag 1 22/7. Dagen då vi mötte Gotland.
Vår resa började klockan 10.00 då jag och mina föräldrar + lillebror hämtade upp Issa hemma hos henne och vi åkte iväg mot Nynäshamn. Som vanligt när det gäller fam. Dalsmyr så var vi där alldeles för tidigt. Men jag, Johan och Issa roade oss med att spela fotboll, eller ja, vi försökte i alla fall. Men pga värmen och hunger var vi tvungna att vila sista halvtimmen och Issa drabbades dessutom av akut illamående.
Väl på båten ställde vi oss direkt i matkön, och vi bestämde oss för att ta fiskpinnar med potatus. För att spara in lite på pengarna valde vi att ta vatten till, vilket var ett misstag, eftersom framme vid kassan stod det att dricka ingick i priset! Vi blev aslacka, men löste problemet med att gå tillbaka och hämta Fanta. Efter en tids letande efter ett bord satte vi oss ner för att äta maten, vilken var god.
Resten av resan låg vi ute på däck och solade lite och satt i en trappa där vi pratade lite med en "Lite halvfull" gubbe, som han sa att han var.
Efter avstigning bar det av till O´hoj cykeluthyrning där vi hyrde våra cyklar med korg. Sedan startade vi vår resa upp mot Lickershamn med riktmärket att följa väg 149 och kusten. Vilket gick väldigt bra, bortsett att jag hade lite svårt med att förstå att det var bakåtbroms på cykeln.
Första problemet stötte vi på efter bara några kilometer, helt plötligt tog vår väg slut, och vi mötte en strand, med sand. Efter lite besultsångest följde vi efter ett annat par, som var på väg åt samma håll. Tillslut kom vi upp på en större väg som vi antog var väg 149, men vilket vi inte fick bekräftat förrän efter ytterligare en halvmil-mil.
Sedan kom helvetet, vägen verkade aldrig ta slut och jag funderade starkt på om Lickershamn verkligen fanns, och att det inte bara var påhittat. Vi var trötta, hungriga och vi frös. Men efter ca 2 och en halv timmes cykling mötte vi skylten där det stod Lickershamn 2, alltså 2 kilometer kvar. Det var en jäkligt stor lättnad!
Jag ringde mina föräldrar och sa att vi hade kommit fram, och att de skulle komma med vår nyckel till tältet, eftersom vi glömt kvar den i Issas väska. Och ja, vi hade lås på tältet. När de kom bjöd de oss på middag, Issa och jag tog en stadig hamburgertallrik. Det var väl behövande!
Tältet.. Ja, det mötte vi sen. Det såg väldigt bra ut. Sa hej då til far, mor och bror. Och vi gick till duscharna, för att ja, duscha. Dessvärre glömde jag kvar shampot och tvålen i tältet, så det blev lite problematik med min dusch. Tänkte ju fan inte betala 5 kr till för at shamponera håret liksom! Sedan la vi oss i tältet för att möta en god natts sömn. Men då mötte vi vår första Adam. Adam är ett annat namn för djuret tvestjärt, ett djur som det fanns många av på Gotland och dessa verkade trivas vädligt bra i närheten av vårt tält. Det var den första av många Adam som jag mördade under den veckan med stark på-hejning av Isabell.
När vi sedan var redo för att sova började det att regna och blåsa, men vi tyckte att det var för mesigt och låg och bad om åska och storm, vilket vi ej skulle ha gjort. Jag kan ju säga att jag inte sov särskilt mkt under den här natten, när stormen väl kom...
Dagens citat: "Ni var ju ett hopplöst sällskap." - Fullgubben på båten.
Dagens citat 2: ´"Det var ett annat par..." - Jag, när jag berättade om strand-incidenten.

Dag 2 23/7.
Dagen vi var djupt nere på botten...

...Och jag trodde inte vi skulle ta oss upp därifrån. Vaknade vid halv 10 efter att ha sovit kanske sammanlagt 3 timmar. Vädret var fortfarande piss. Vi hade bestämt oss för att ha en "soft-dag", för att återhämta oss. Det var ta mig fan den sämsta ideén jag och issa någonsin haft! Vi cyklade iväg till affären, ICA, för att köpa lite frukost+ mat. Måste vara det sämsta ICA:t i världen. De hade ingen potatis, för att " leveransen var sen". Klockan var ju för i helvete 12! Men vi plockade ihop lite saker, och jag fick de briljanta ideen att vi kunde ju äta pyttipanna till middag! Så vi betalade, 133 kr kostade det. Fick fan andnöd! Men vi hade tjänat in 18 kr, som jag hittade utanför affären. I en liten hög låg de. haha. Så cyklade vi iväg till tältet. Åt frukost, kokta ägg, 2 knäckebröd och yougurt. Rabarber yougurt. Jag måste säga att världen har tur att den smaken endast är här på besök under sommaren. Mer behöver jag nog ej säga. Efter det gick vi och hälsade på Anki Hägg, eller som vi kallade henne, "Frysboxen".
I vår depression gick vi ut på en promenad och satte oss på en klippa. Det kändes ärligt talat som att solen aldrig skulle komma tillbaka, fysiskt och pyskiskt talat.
Ja, vi tänkte att det var lika bra att starta med middagen. Något som absolut inte vårt spritkök tyckte. Vi skulle steka pyttipannan i bregott, snålheten slog till lite på den fronten. Men det gick inte! Vi fick fan inte igårng skiten, och mitt i allt började det att spöregna! Alltså hur mkt otur kan man ha? Ja, det tog ej slut. Vi gick iväg till köksstugan för att kolla om det fanns en stekpanna att låna. Haha, så går Issa där med en stekgrej med pyttipanna i, också självklart kommer Frysboxen cyklande. Måste sett så jäkla kul ut. Väl inne i köket var det ngn som hade en äppelpaj i ugnen! Trodde fan att jag skulle börja gråta. Vi ville också ha äppelpaj! Issa planerade starkt att sno den. Men någon stekpanna fanns ej. Så vi gick tillbaka till tältet, satte spritköket i förtältet, och skulle ge spritköket en chans till. Men det gick inte. Jag vände mig om för att ta fram något och hör Issa utbrista" Neeeeej". Jag vänder mig om och skriker "Neeeeej". På marken, i vårat förtält ligger vår pyttipanna, vår middag, på marken. Issa hade råkat tappa ut det. I den stunden visste vi ej om vi skulle skratta eller gråta, vi valde att skratta. Sen gick vi och köpte en hamburgertallrik...
Dagens citat: "Det är vi som är 17-åringarna..."- Jag, när vi skulle presentera oss för Frysboxen.

Dag 3 24/7
Dagen då solen kom...
I alla fall, fysiskt sett. Vi hade väl ej riktigt återhämtat oss från måndagen. Men denna rullade vi iväg mot Lummelundagrottan! Kom dit relativt fort, och ställde oss i kön för att köpa våra biljetter till grottan. Om vi hade kommit dit mellan 9-10.30 hade vi bara behövt betala 70 kr, istället för 90, vilket var en miss. När vi väl kom fram till kassan och fick våra biljetter fick vi typ springa iväg till grottan, eftersom nästa visning skulle börja typ då. Vi hann inte ens sätta på oss våra mjukisbyxor! Men det var trevligt, guiden var lite smårolig sådär! Men det var fan inte värt 90 kr.
Dagens citat 1. "Jag kommer inte rikigt ihåg, men har man inte badkläder i grottan?"-Issa
Dagens citat 2.  "(Liten pojke) Jag ser solen!(mamman lite irriterad). Det är en lampa."
Dagens citat 3.   "Sssssch. Schhhhhhh!- Samma mamma som i föreg. citat. Hon störde mer än sin son.
Dagens citat 4.   "Johan har petat ner sin tandborste i min bröstficka!" - Skönaste norrlänningen.