När inte mobilen fanns.

Jag funderar mer och mer på att jag lider av en släng av social fobi. Men vissa problem har inte bara jag tydligen. Hamnade ensam i en föreläsningssal med föreläsaren idag. Fick lite panik och funderade på hur jag skulle ta mig ur situationen. Att fly rummet kändes lite väl drastiskt, så jag plockade fram min kära Iphone och låtsades vara oerhört upptagen med något viktigt. Jag sneglar upp på föreläsaren genom luggen och ser att även han sitter och fingrar på sin mobil. En till person kommer in och plockar fram sin mobil. Ytterligare en kom in och följde mönstret.
 
Vad gjorde vi innan mobilen fanns? Pratade folk helt enkelt med varandra då? Lades all fokus på sina naglar eller något annat liknande? Intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0