"Nä, grabbar, vi kan inte köra på signalfel den här gången också... Think outside the box!"

Klockan är strax innan 07.00 på morgonen och jag befinner mig på tåget. Strax efter Älvsjö stannar tåget till. Snarare en regel än ett undantag, dock kom stoppet lite tidigare denna gång. En man börjar tala i högtalaren: "ja, vi har stannar tåget på grund av en stoppsignal. Jag återkommer om vi blir stående en längre tid." Jag stoppar in hörlurarna igen och tänker vilken underbar start på dagen SL ger en. Så kommer mansrösten tillbaka: " jag har fått information om varför vi har stannat. Det ligger en skadad svan på bron längre fram. Jag upprepar, vi har alltså stannat på grund av att en skadad svan ligger på bron längre fram." Man kan riktigt höra hur nöjd mannen är. Det här kan väl ändå inte resenärerna bli arga över? Och jag? Jag vill skratta. Ingen runt omkring mig verkar finna situationen komisk så jag håller mig. Men så tittar jag upp en gång till och möter blicken från den unga killen som sitter snett emot mig. Han ler med hela ansiktet och jag tillåter mig att skratta till. Killen ifråga har med sig en konsumpåse. Det är något speciellt med folk som har konsumpåse istället för väska.

SL kan verkligen ge en en underbar start på dagen. Dock hoppas jag ändå att det gick bra för den skadade svanen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0