När det tekniska missfostret för en stund blir besegrat

Har haft en ganska värdelös vecka rent teknikmässigt. I måndags fick jag inte torktumlaren att fungera. Ingenting blev torrt, så för 24 timmar fick min lägenhet agera torkställning. Hela lägenheten.
I onsdags köpte jag ett rengörningsmedel till köket. Medlet befann sig i en sådan där sprayflaska. Jag älskar verkligen att spraya ner köket med sådant där medel och se hur rent det blir. Men jag fick inte upp flaskan. Jag kunde inte för allt i världen förstå hur fan man fick medlet att komma ut från flaskan. Jag vred och vred, men inget hände. Till slut fick jag ge upp.
Senare samma kväll fick jag för mig att jag ville byta ringsignal på Iphonen. Drömmen var att ha temat från Fotbolls VM i Italien 1990, låten som även används i den absolut bästa sportkrönika som någonsin gjorts; VM-94 krönikan. Jag spelade in låten som ett röstmemo och började söka på internet hur man skulle kunna få den som ringsignal. Möts av kommentarer "det där fixas på ett kick, inga svårigheter". Nähe, tänkte jag. Det låter ju givande. Ca två timmar senare hade åstadkommit en sak - nerladdning av Itunes på datorn. Jag fick ge upp.
Igår peppade Isabell mig att jag skulle börja titta på Pretty Little Liars. Jag hade en gratismånad på Netflix att utnyttja, så jag tänkte, varför inte? Jag äger även en ny HDMI-sladd så jag ska kunna se saker från datorn på TV:n. Jag kopplar in sladden och möts av ett rosa sken. Hela jävla TV-skärmen är rosa. Jag blev så trött. Skulle ingenting fungera? Jag satte mig återigen och började söka på internet.(Det finns verkligen inte något problem som inte har diskuterats någonstans på internet). Efter en himla massa klickande lyckades jag! Skärmen blev densamma som på datorn och jag lyckades även få över ljudet till TV:n. Glädjen var total.
 
Kan ju för övrigt tillägga att PLL verkar vara en förjävla bra serie. Dessutom har jag nu lyckats få upp sprayflaskan.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Jag kollar också PLL just nu!

Så du får inte spoila...

2013-07-14 @ 22:07:03
URL: http://kennethharblogg.blogg.se
Postat av: Malin

Kenneth!! SÅ BRA! Jag är snart klar med säsong 1, vart ligger du?

2013-07-15 @ 17:57:46
Postat av: Kenneth

Säsong 3. Så okej, du kan väl få spoila lite...

Jag såg säsong 1 och 2 förra sommaren.

2013-07-15 @ 21:12:27
URL: http://kennethharblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0