Ibland måste man våga

Var idag ute och promenerade på Ön samtidigt som jag lyssnade på Lasse Kronérs sommarprat. Han pratade om att ibland måste man vara modig och göra saker som man aldrig annars skulle göra för att komma någonstans här i livet. Ironiskt nog, mitt uppe när Lasse var uppe i sitt modsnack, möttes jag av ovanstående bild. Jag stannade och tittade på bilden. Kanske fick jag inte gå här? Det var ju ändå skolbarnens spår... Skidspår... Det slog mig att det var ca 20 grader varmt ute och snön hade varit borta ett ganska bra tag ändå. Troligtvis skulle jag inte förstöra för några skidåkande skolbarn från Östegsskolan. Med Lasses peptalk i öronen tog jag steget och gick in på stigen. Hade jag inte tagit mod till detta hade jag inte bränt mig på den där brännässlan eller hittat vägen som gick runt hela Ön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0