SF levererar

Har blivit två biobesök denna vecka, och jag är jävligt nöjd. Filmerna som har setts är Les Miserables och Ego.
 
Ego har jag sett fram emot att se sedan jag såg den som trailer för typ tre månader sedan - och jag blev inte besviken! Man kunde skratta, gråta, må dåligt och må bra. Dessutom tror jag att den innehöll en av mina absoluta favoritscener någonsin! Blev ju knappast sämre av att Martin Wallström är het som fan och Mylaine Hedreul kan ju vara Sveriges absolut vackraste människa.
 
Les Miserables. Kom i kontakt med en låt från denna musikal första gången genom Dawsons Creek. Joey gör ett vackert framträdande med en svajig röst och Dawwe blir kär. Och ja, man måste VERKLIGEN gilla musikaler om denna film ska uppskattas, eftersom de sjunger konstant. Tror det var max tre meningar som sades utan sång. Den hade sina toppar och dalar, men topparna var mycket fler och bättre än dalarna, och därför får filmen ett väldigt bra betyg. Kul att se Russel Crowe ta ton, och satan vad duktig Anne Hathaway var!
Och, hur duktig Joey än var, så måste jag säga att Samantha Barks version av On my own, var en aning bättre. Men bara en aning.
 
Endast ett problem som består - mitt bioklubbskort är på vift, och jag har inte kunnat få poäng för dessa filmer. Inte bra, med tanke på att jag har en stark vilja att behålla mitt guldkort! Men har mailat SF och hoppas på en fredlig lösning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0