Jajamen!

Ännu en helg som har flygit förbi. Har mest bestått av plugg visserligen, men en resa till Skellefteå har även hunnits med och match mot Skellefteå IBS. Vi kunde åka hem med med en vinst i bagaget, som det stod så fint på vår buss. 6-7, och vi behåller vår fina 3:e plats i tabellen.
 
Men det viktigaste är nog ändå att Spirit äntligen fick göra debut i Gladiatorerna!
 
Det andra viktigaste är att Tomas Ledin fick prata ut om texten i Sensuella Isabella i Tack för musiken. Tomas hade en period i sitt liv då han faktiskt tyckte att det var lite pinsamt att sjunga den live, eftersom han tyckte han var lite för gammal, men nu ansåg han sig vara tillräckligt gammal för att det inte ska göra något. Själv frågar jag mig om det någonsin är OK att sjunga dansa på min mage, ryck mig i min svans, men det kanske bara är jag?
 
Istället anser Tomas att Kärleken är som en studsande boll är värre. Jag bjuder på hela texten.
 

Kärleken är som en studsande boll

så svår att fånga

studsar hit och dit

rullar som den vill

vill du ha kärleken

sitt inte still

 

För kärleken är som en studsande boll

kärleken är som en studsande boll

Du och jag spelar ganska bra

tycker jag vad tycker du

ge och ta lite varje dag

det är väl så det helst ska va

 

Riktigt sunt är det inte ändå

du vågar allt vågar stå på

för det vi har flyger lätt iväg

seglar snabbt ut i det blå

 

Kärleken är som en studsande boll

så svår att fånga

studsar hit och dit

rullar som den vill

vill du ha kärleken

sitt inte still

 

För kärleken är som en studsande boll

kärleken är som en studsande boll

 

Som jag sa

du är riktigt bra

på att spela boll spela med mig

 

Vi är två det ska säkert gå

det gäller bara att förstå

att runtomkring allt eller ingenting

är vad du vill och vad du gör det till

Det är upp till dig

och mej förstås

att hålla bollen mellan oss

 

Kärleken är som en studsande boll

så svår att fånga

studsar hit och dit

rullar som den vill

vill du ha kärleken

sitt inte still

 

För kärleken är som en studsande boll

kärleken är som en studsande boll

Ingenting är där du tror att det är

allting förflyttar sig

vill du ha nånting måste du vara med

och spela bollen

 

Kärleken är som en studsande boll

så svår att fånga

studsar hit och dit

rullar som den vill

vill du ha kärleken

sitt inte still

 

För kärleken är som en studsande boll

kärleken är som en studsande boll"

 

Personligen tycker jag att den är lite charmig?

 


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Malin, vet du ungefär när i programmet som Spirit var med?

/En som gärna vill se henne men som är för lat för att kolla igenom hela programmet

2013-01-16 @ 01:52:31
Postat av: Malin

Kenneth! Hm... Måsste tänka.. frågan är om det var tävlingen innan gatloppet? Jo, jag tror det för ilskan mot Tor satt kvar. Ja, vart kan det ha hamnat? Typ... Strax innan eller efter 21-reklamen?

2013-01-16 @ 15:36:20
Postat av: Kenneth

Tack!
Jobbigt att behöva ge bort poäng i debuten. Hoppas att det går bättre i kvällens avsnitt!

2013-01-18 @ 19:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0