När Malin handlar.

Har under en längre period varit i behov av att köpa nya rakblad till min rakhyvel. Jakten på dessa inleddes för cirka tre veckor sedan då jag var och handlade på ICA Maxi. Jag gick fram till hyllan där vederbörande befinner sig, och till min förskräckelse upptäcker jag att rakbladen numera befinner sig i någon slags plastbox. Jag förstår inte riktigt vad jag ska göra. Ska jag ta med mig plastboxen hem? Går det att scanna igenom boxen? Ska jag plocka ur paketet? Jag petar lite försiktigt på lådan, och upptäcker att jag förmodligen inte kommer att få upp lådan. Jag beslutar att jag kanske kan vänta lite med inköpet.
 
Veckan går, och det blir återigen dags för storhandling. Jag skriver upp rakblad på min inköpslista och åker till Maxi. Jag går fram till hyllan med rakprylar och glor. Jag finner fortfarande ingen lösning, och återigen lämnar jag affären utan mina rakblad.
 
Jag tänker att på ICA Ålidhem kan man nog köpa rakblad på vanligt sätt! Jag åker dit, och upptäcker att de inte verkar sälja rakblad överhuvudtaget. Och i fall de gör det, gör de det säkerligen genom den där förbannade automaten.
 
Jag rannsakar mig själv efter detta, varför frågar jag inte bara någon i personalen om hjälp? Detta kan väl knappast anses som värre än att åka ner till Teknikmagasinet och klaga på ett fullt fungerande Iphoneskal? Så vid dagens handling tog jag steget, jag testade att scanna igenom lådan, och det fungerade. När jag kom fram till kassan frågade jag vad jag skulle göra med plastboxen, och mannen meddelade att det var hans uppgift att plocka bort den.
 
Värre än så var det inte, och nu har jag mina efterlängtade rakblad vid min sida. Inte bokstavligt talat, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0