När världen levererar.

Flög med SAS idag istället för norwegian. Vem kunde tro att det skulle bli en sådan rolig tillställning? Får tacka flygvärdinnan Patrick för detta.

"Ja. Vi är egentligen redo att starta, men vi väntar på en passagerare som har gått fel, det är sådant som kan hända ibland. Vi ska inte mobba henne, för det är en dam... Hon kommer här snart..."

Efter en stund kommer en asiatisk dam i femtio års åldern in. Ingen mobbar henne, men jag undrade i mitt stilla sinne hur i helvete man kunde gå fel på Umeå flygplats?

"Ja sådär, jag välkomnar er ombord på SAS star alliance, eller star aliens som en kollega råkade säga en gång. Så heter vi ju inte, men det var lite roligt."

Jag tyckte Patrick var mycket rolig, mina medpassagerare dvs män i fyrtio års åldern verkade inte vara på skratthumör, men det struntade både jag och Patrick i. Alla fick nog en trevlig resa ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0