Mardrömmar

Drömde inatt igen att jag tappade tänder. Eller delar av mina tänder var det denna gång, dock var hela paketet löst, så det var väl bara en tidsfråga. Så obehagligt att drömma detta! Denna gång tänkte jag till och med i drömmen: Hoppas detta bara är en dröm... Nej, det är det inte! Men det var det ju. Tack ochlov.

Att drömma om att man tappar tänderna är tydligen ganska vanligt och kan betyda: att man känner maktlöshet i en situation. Oförmögen att göra sig hörd. Tappat sin personliga kraft. Att man står inför en positiv förändring i livet. Utveckling. Eller att man helt enkelt berhöver gå till tandläkaren.

Ja, jag får väl hoppas att det inte är det sistnämnda. Jag var ju hos tandis för ett tag sedan, och då sa hon att jag troligen inte skulle behöva återvända förrän om 2-3 år. Annars skulle det ju vara kul med en positiv förändring i livet! Att solen lyser och att det är varmt är ju trevligt. Känns ju dock inte jättepersonligt... Men man får väl nöja sig med det lilla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0