Vem har bestämt?

Sådär. Nu har jag legat ute och lyssnat på två program av Sommarpratarna och även gått en långpromenad. Solen har faktiskt gått i moln nu, så det känns okej att gå in igen. Vem det nu är som har bestämt att det inte är okej att vara inomhus när solen skiner ute, det vet jag inte. Precis samma sak gäller när det kommer till att sitta hemma en lördagkväll och titta på film. Det är inte heller okej, ja, eller det blir mer okej ifall man dagen före varit ute och druckit sig alldeles för full så man inte kan göra något annat. Vem det är som har bestämt att det ska vara så, det vet jag inte heller. Jag tycker det är lite löjligt, men ändå, säger mitt neurotiska sinne att när solen skiner måste du åtminstone vara ute i en timme. Och är det lördagkväll och det är filmtajm i min ensamhet som står på schemat så ska du åtminstone känna lite ångest över det hela. Även om det egentligen får mig att må ganska bra.

Ikväll är det EM-final. Spanien-Italien. Jag hoppas med hela mitt hjärta att Italien står som vinnare efter 90 minuter+övertid. Dock hoppas jag att de där 90 minuter är långa. Tomheten som infinner sig efter ett stort mästerskap är aldrig rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0