Simstjärna

Har kollat mycket på simningen i OS de två senaste dagarna och blivit inspirerad. Kollat in tekniken seriöst. Tog därför min sportiga bikini och mina simglasögon och begav mig till IKSU. Simmade på där, och kände mig som vanligt dum i jämförelse med de som kan simma på riktigt. Men så plötsligt händer det där som får ens självförtroende att stiga. Efter att ha simmat i en halvtimme och är på väg upp ur poolen, med röda ringar runt ögonen på grund av att simglasögonen har suttit för hårt, hör jag en konversation mellan ett barn i 10års åldern och hennes mamma.

- Mamma, kan vi inte gå dit och simma isället?
- Nej, där tränar de som tävlingssimmar.

Kan ju mycket väl vara så att hon inte syftade på mig, det är till och med högst troligt, men det gjorde mig glad.


Kommentarer
Postat av: Marina

så jäla underbart!

2012-08-02 @ 23:44:13
URL: http://marinalundsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0