Att handla...

... i en mataffär innebär mycket problem på det psykiska planet anser jag. Glädjen över att få hem nya matvaror försvinner lite liksom. För det första blir jag så otroligt stressad av tanken att plocka fram plånboken och kortet vid kassan, att jag stannar (oftast vid glassboxen) och plockar fram denna, för att sedan ställa mig i kön. Nu har ett till problem dykt upp. På grund av denna förbannade kyla får jag inte upp påsjäveln! Det är svårt i vanliga fall, men med iskalla fingrar är det omöjligt. Och störd som jag är, ställer jag mig då frågan; hur länge är det okej att stå och fingra på den där påsen innan andra människor också börjar se ens stördhet? Och ska lösningen på detta problem vara att jag hämtar påsen i förtid och placerar mig vid glassboxen för att öpnna den innan jag ställer mig i kön?

Den där ICAmatpåsen känns plötsligt som ganska passande...

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Ett alternativ kan vara att värma händerna mot en färdiggrillad kyckling.

Fördel: Händerna blir varma.

Nackdel: Du måste köpa kyckling.



En liten avvägningsfråga där.

2012-02-01 @ 22:07:36
URL: http://kennethharblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0