"Man är ensam vart man än är"

Tillbaka i Stockholm för att fira jul och nyår och på plats möts man av massa snö och en ny pendeltågstidtabell! Förvirrande.
 
Åkte med Malmö Aviation ner. På planet bjöds det på gravad pepparrotslax, en chokladtomte och sällskap i form av Svea. Svea var lite nervös eftersom det var första gången som hon skulle färdas med MA till Göteborg, hon brukade annars ta SAS. Jag lugnade henne väl, som den världsvane flygare jag är. Kan ju åtmindstone låtsas att jag inte hade haft ångest över hur incheckningen går till på MA eller att jag ständigt blir svettig i väskkontrollen. Svea pratade på. Det spelade ingen roll om jag stängde ögonen för att vila eller öppnade en tidning, hon pratade ändå. Min respons var också lite halvhjärtad, det var lite svårt att höra vad hon sade eftersom hon delvis pratade väldigt tyst samtidigt som vi var placerade precis vid ena vingen och dess läten. Väl i Stockholm tackade Svea hjärtligt för pratstunden, det hade varit mycket trevligt tyckte hon. Och jag kunde inte låta bli att möta Bromma flygplats med ett leende på läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0