Det är över nu.

OS är avslutat. Fyra år kvar tills nästa Sommar-OS. Det känns tomt, riktigt tomt, men ändå lite skönt. Störd som jag är har det här med OS återigen blivit något jag lagt ner sjukt mycket tid på. TV:n har varit på så ofta som möjligt och har jag inte haft möjlighet till TV, har Radiosporten varit min bästa vän. Har i två veckor gått runt med en stressande känsla i magen över att jag inte har kunnat titta hela tiden. Tid har till och med spenderats på att titta på dressyr. Jag menar, dressyr? Jag skulle ju aldrig titta på detta i vanliga fall. En häst som trippar omkring till någon poppig låt. Visst, det var coolt de första tio minutrarna, men när den femte hästen kom in och trippade runt på samma sätt, var det inte lika kul längre.

Men OS har bjudit på mycket annat som har verkligen varit värt att titta/lyssna på- här är ett urval mina favoriter.

Magnus Wislander som expertkommentator i Radiosporten. Han var helt underbar. Gillade honom ju redan innan, men nu fick jag ytterligare en anledning att tycka om killen. Han sa vad han tyckte. Var något skit när de svenska damerna spelade handboll, så sa han det. Han snackade inte om några goda intentioner o.s.v. En skitpass är en skitpass vare sig det är en man eller kvinna som slår passen. Glen Strömberg har ju något att lära sig där...
Svenska handbollslandslaget, och då menar jag herrarna! Vilket spel de visade upp! Semifinalen mot Ungern var bland det mest spännande jag någonsin sett! Det var som att Bengan Boys var tillbaka. Helt underbart, och det bådar gott inför framtiden!
Bordtennis, alltså är det ens möjligt att stå typ tre meter från bordet och smasha på de där små plastbollarna? Helt otroligt! Det var Jörgen Perssons sista OS, och visst fick han visa upp riktigt fint spel ibland!
Brottning
. Brottningen ja. Har varit ett himla tjat om det där, att ingen förstår varför någon får poäng. Och jag kan inte annat än att hålla med. Efter att ha sett ett par matcher började jag förstå så mycket att ifall de kramades tillräckligt länge skulle någon av dem få poäng. Vem och hur många, det visste jag ej, men det var ju en början. Så kastar någon in en kloss helt plötsligt. Jag tänker SKANDAL, publiken börjar kasta in saker. Men tydligen kan tränarna kasta in en sådan... Och domaren.. domaren har en blå boll som betyder att någon har vunnit matchen... Lyssna på Jonas Karlssons krönika om brottningen. Riktigt bra!
Usain Bolt. Mannen måste ju ändå nämnas. Tre  OS-guld. Utklassningsnivå i varje lopp. Måste ju kännas lite genant ändå att springa mot honom? Den enda som kunde utmana honom sånär var ju Blake. Kan bli roliga fighter där i framtiden! Om inte Bolt går över helt till att spela cricket vill säga...
Pia Sundhage
är en kvinna som måste nämnas. Andra raka OS-guldet med USA. Och kvinnan är ju för underbar. Hon glider in i SVT-soffan med en slapp T-shirt, fotbollsshorts och gympadojor och bjuder på en sång! Jag menar, hur skön är hon inte? Skulle vilja se Erik Hamrén, som i jämförelse med Lagerbäck är en avslappnat kille, ta ton i TV!
Susanna Kallur. Tyckte lite synd om henne när hon satt där med Pops och skulle kommentera 100 meter häck. Tjejen borde ha fått vara där. Verkligen. Men hon har en framtid som expertkommenator! Riktigt duktig. Lagom charmig och otroligt kunnig. En skön sidekick till Kung Pops.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0