Från glad tjuv till skamsen hjälte

Cyklar förbi Ålidhemsplanen där ett fotbollslag tränar. Svänger in på raksträckan som leder mot mitt hem. Där. Där ligger en fotboll på vägen. Tänker: "Jag har ju velat ha en fotboll. Kanske ska passa på att ta denna? De lär ju inte märka något från planen." Stannar cykeln och ska precis böja mig ner för att plocka upp bollen och placera den i cykelkorgen, då jag i ögonvrån ser någon komma springandes emot mig. Inser att det är en av killarna som tränade fotboll. Reagerar snabbt som attan och sparkar iväg en slarvig bredsida med vänsterfoten mot killen som utbrister: "Ah, underbart. Fan vad schysst!" Jag slänger mig upp på cykeln igen och hastar fram ett varsågod. Cyklar vidare hem med en blandad känsla i kroppen. Jag var i två sekunder ägare av en fotboll i tanken, men på så vis också en tjuv. För att sedan övergå till att vara den schyssta tjejen som stannar cykeln och sparkar iväg bollen utan att han ens behövt be om det.

Är väl vad man skulle kunna kalla en riktigt snygg spelvändning? Om än en jävligt omedveten sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0