När vindarna vänder.

Notera inlägget om studsbollarna i väggen som skrevs igår. Efter detta skrevs gick jag och lade mig i sängen och öppnade min dagbok och började diskutera problemet. Slogs då av en tanke. Det blåser ute. Jag har mitt rum precis vid en balkong. Ljudet låter inte alltid. Kanske hör detta ihop. Jag går ut i den iskalla vinden och plockar bort en ljuslykta som jag tror är källan till problemet. Blir nöjd. Går in på mitt rum. Ljudet låter igen. Blir missnöjd. Går ut i den iskalla vinden igen och plockar bort en plastkruka som hänger på väggen. Blir nöjd. Går in på mitt rum. Ljudet är borta! Det var ingen studsboll, gengångare eller råtta som kröp runt i mina rör, utan endast vinden och krukan som busade med mig.

Tänker lite såhär i efterhand hur fel det hade kunnat bli om jag ringt min kvartersvärd och klagat på att jag har antingen studsbollar, gengångare eller råttor i min vägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0