Om det får dig att må bättre så.

Igår när jag skulle sova kom jag på ett till livsprojekt som jag har åtagit. Hade glömt bort/förträngt det under en tid. Men så såg jag den ligga där. Bibeln som jag fick på min konfirmation. Var väl 2-3 år sedan nu som jag fick för mig att jag skulle plöja igenom hela boken. Från sida till sida. Rad för rad. Det hela började när det närmade sig jul och jag kom att tänka på när man var liten och satt med tända ljus i klassrummet och fröken läste om när Jesusbarnet blev fött. En mycket trevlig historia. En annan kanske hade kunnat låta det vara så. Men jag fick självklart för mig att jag var tvungen att kolla upp hur det egentligen står i den riktiga bibeln. Så tänker man lite längre. Ja, varför inte läsa hela Bibeln när man ändå är igång? Och jag satte igång. Jag har kommit fram till Job. Har läst ungefär en fjärdedel. Som sagt, ett livsprojekt.

Kom också att tänka på en annan sak gällande de där ljusen man fick ha med sig. Jag kommer ihåg att jag alltid fick ta med mig ett värmeljus och peta ner i en sådan där glasbehållare. Alla andra satt där med sina roliga ljus i alla olika färger och former. Och där satt jag med mitt värmeljus. Brukade trösta mig med att Malin O också hade likadant som jag. Sedan kom den dagen då jag fick välja mitt egna ljus som jag fick ta med mig. Jag valde ett mörkblått lite tjockare ljus. Dock kommer jag inte ihåg känslan. Kändes det bättre än med värmeljuset? Blev jag en roligare och bättre människa tack vare det mörkblåa ljuset? Förmodligen inte.


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Hahaha!



Jag tillhörde gruppen som använde ljuset till att elda pennor.

Sedan en dag kom min pappa på besök till skolan och frågade: "Varför är alla dina pennor svarta?"

2011-01-05 @ 23:04:42
URL: http://kennethharblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0