Life´s a piece of shit when you look at it

Usch. Sitter här och är lite irriterad. Visserligen mindre irriterad än för ett tag sedan. Men man kan få klaga ändå.

Jag tänkte hämta ut min cykel från Öppen gemenskap.  Dock var denna gemenskap inte så jävla öppen idag, utan väldigt stängd. Och när jag säger stängd, menar jag låst. Som i en låst dörr. Problemet med dörrar som är låsta är att det är väldigt svårt att ta sig in. Jag försökte rycka upp den. Men det var förgäves. Står det att man ska ha öppet till 17.00 kan jag tycka att det ska vara så. Men det kanske bara är jag?
Tack och lov fick jag skjuts. Hade troligen varit ännu mer irriterad annars.

Gick (med betoning på verbet gick) till Strömpilen för att handla. Jag handlade. Jag handlade för mycket. Tog bussen hem, för att skona mina armar. Dock höll mina armbågar på att gå ur led sträckan mellan busshållsplatsen och mitt hem. Det gjorde ont.

Jag sorterade min tvätt. Alldeles för mycket tvätt. För att tvätta tänkte jag. Jag gick ner till min bokade tvättmaskin med min tvätt och mitt tvättmedel. Men ja, då var den trasig. Trasig som i totalt ofungerande. Tack för den. Så istället för att få min tvätt tvättad, blev det mer som en promenad. Att promenera med tvätten var kanske inte riktigt det jag hade i åtanke när jag startade denna procedur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0