Ett nyttigare liv

Efter mitt dietistmöte i måndags blev jag mäkta peppad på att ändra mina matvanor lite och leva ett mycket nyttigare liv! Fick lite tips på saker man kan tänka på, och jag kände, varför inte? Satte upp lite nya mål, vilka bland annat innebär att gå upp minst 45 minuter innan jag måste vandra iväg på morgonen, för att hinna äta en ordentlig frukost. Inget godis förutom på fredagar eller lördagar. Satte dock ett litet undantag gällande den senare, att om jag blir bjuden på godis eller liknande, så är det helt okej. Jag menar, man ska ju utnyttja alla sådana tillfällen! Måste säga att det är jävligt svårt, med tanke på att jag tänker på det godis som ligger och väntar på mig i skåpet typ varannan minut. Men jag har klarat mig i 3 dagar nu, kan klara mig i 1 till! Heja heja. Har faktiskt gått upp 45 minuter innan jag ska gå både igår och idag. Får la se hur detta går imorgon när jag då måste pallra mig upp 07.00...


Förövrigt är IKSU-Barbro min absolut nya idol. När jag blir stor ska jag också vara som henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0