Ekonomisk eftertanke

Har den senaste halvtimmen dividerat fram och tillbaka; ska jag köpa ett månadskort till studentpris, eller ska jag strunta i det hela? Kom precis fram till att; nej, det blir inget kort. Kom fram till att jag skall utnyttja mammas och systers kort så mycket som möjligt, och ifall det behövs, i värsta fall, får jag köpa mig en remsa. I ett ännu värre fall, får jag väl köpa mig 2. Blir ändå billigare än kortköpet. Såg dock till min stora förargelse att remsan kostar 200 fucking kronor nu för tiden! Alltså vad händer? Kommer ihåg på den gamla goda tiden då den kostade 110 kr. Fanns det inte till och med en tid då fullprisremsan kostade 95 kr? Och folk vill att man ska åka mer kollektivt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0