It´s over...so over...

Detta har inte enbart varit sommaren då jag totalt har fallit för Måns Zelmerlöw. För det har jag. Vilken kille! Nej. Detta ska inte bli ett inlägg om honom. Det har ju pågått ett visst projekt i tre månader. Lemon Tree-listan har blivit testad. 441 låtar och 1690 lyssningar. Hade vi levt i en rättvis värld skulle detta betyda 3,8 lyssningar per låt. Så ser ju inte direkt verkligheten ut.

10 lyssningar:
Visa vid vindens ängar (Håkan Hellström)
Blah, Blah, Blah (Say hi to your mom)

9 lyssningar:
Lola (Anders Fernette)
Don´t cry your heart out (Amy Diamond)
The hardest part (Coldplay)
Goodbye my lover (James Blunt)
Headlines (Anders Fernette)
How soon is now? (TV Sound Unlimited)

8 lyssningar:
Wonderwall (Oasis)
I Stockholm (Lars Winnerbäck)
Feelgood (Ola Svensson)
Ramlar (Håkan Hellström)
Talk (Coldplay)

I Bottenstriden finner vi: (alltså på 0 lyssningar)
With or without you (U2)
She´s like the wind (Patrick Swayze feat. Wendy Fraser)
Don´t stand so close to me (Glee Cast)
Sexed up (Robbie Williams)
It takes a fool to remain sane (The Ark)
Mandy (Westlife)
Genom eld och vatten (Sarek)
Trubbel (Håkan Hellström)
Candle in the wind (Elton John)

Ja. Jag vet inte vad jag ska säga, mer än att mina misstankar var rätt. Vissa låtar spelas mer än andra helt enkelt när man använder shufflefunktionen. Självklart hade alla spelats om jag låtit listan gå hela tiden. Men vem sitter och lyssnar på 441 låtar i ett kör?

Kan ju konstatera att det kommer att kännas grymt konstigt att inte dokumentera varje lyssning, och att faktiskt kunna välja själv vad som ska spelas, och att kunna lägga till nya låtar i listan och plocka bort de som känns onödiga.

Nu får vi se vad som blir nästa projekt i Malins lilla liv. Tack för denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0