Vad är kunskap?

Skit i det du, så lever du längre. Aaaah. Jag hade trott att jag aldrig skulle behöva sitta med jävla facking filosofiska frågor igen i hela mitt liv! Men nej, nej. Har en uppgift med en massa sådant skit. Funderar starkt på att skriva att vi är med som i ett Simsspel, vi blir styrda av Gud som sitter uppe i sitt vardagsrum och driver med oss. Vi fick faktiskt skriva vad vi ville, bara det berörde frågorna. Något säger mig dock att jag icke kommer att skriva detta, utan kommer att gå runt och vara irriterad på skiten tills jag kommer på vad jag kan ljuga ihop. Egentligen är det ju ganska intressanta frågor, som den om trädet. "Om en träd faller i skogen, och ingen är där och upplever det, lät det fortfarande då när trädet föll?". Grejen är ju den, att alla är ju väl medvetna om att när ett träd faller så kommer det ljud, men finns det ljudet även när ingen hör det, eller är ljud bara bara något som vi upplever? Intressant, men man blir dum i huvudet av att tänka på sådana saker! Det är bättre att inte tänka och låta allt vara som det är... Visserligen är ju meningen med hela uppgiften att vi inte ska ta allt för givet, att vi ska vara kritiska mot det vi hör på föreläsningar och läser. Men jag föredrar min naiva livssyn...

Dock fick vi vårt första fall idag! Det däremot kommer att bli riktigt intressant att diskutera, ändå sådana saker man har valt Psykologprogrammet för...

Imorgon är det dags att provträna med Gimonäs, jag är mäkta laddad! Dock lack över att jag missar Sverige-San Marino... Varför kunde inte matcherna spelas på onsdagar som det alltid har varit? Varför ändra på något som fungerar? (visserligen hade jag sagt precis tvärtom för ett par veckor sedan, men men. Någon däruppe tog emot mina böner lite för sent...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0