Trying something new

Bestämde när jag åkte upp till Ume att jag skulle starta ett mer öppet liv, våga testa lite nya grejer och inte vara så skeptisk mot vad andra människor gör, bara för att jag inte själv gör det. Igår kväll begav sig jag och Karin till café Station på ett "Ny-i-Umeå"-event. Var Pingtskyrkan som anordnade det, och nej, mina vänner jag ska inte gå med i Pingstkyrkan, så roligt ska vi inte ha det, men det var faktiskt väldigt trevligt. Karin och jag hade en kalorichockdag igår, och det var tårtbuffé på eventet (gratis), vem bangar då? Förjävla goda tårtor och trevligt folk. Ställde upp att vara med på en lek. Vi var fyra stycken som fick stå på scenen, medan de andra som satt vid borden skulle svara på en massa frågor om oss, bara genom att titta på oss. Nu vet jag hur det känns att vara ett djur i bur! Var nästan lite obehagligt att stå där när de granskade en, från topp till tå... Ja, det var en ny upplevelse.

Fick veta igår att Karin också led av syslöjdssyndromet: skakningar innan man äntrade salen, stora svårigheter med att trä sysmaskinen, feberliknande symtom efter lektionen. Intressant. Kanske ska skapa en liten grupp för oss likasinnande? Haha, längesedan jag skrattade så mycket.

Ikväll är det dags för Finsittningen med trerätters middag, lite spex från oss nollors sida, och sedan partyparty all night long. Eller i alla fall till klockan 02.00. Hyffsat taggad, mest inför maten.. men det kanske vänder!


Dagens konstaterande: Inte helt stabilt att handla på HM, Systemet och på ICA Maxi och att sedan försöka cykla hem. Tack vare cykelkorgen blev det lite lättare, men hade behövt en hel vagn om det skulle vara helt stabilt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0