Ett cykellås, cykellås, det är bra att ha...

eftersom annars kan cykeln bli snodd. Men jag brukar se det som en fördel att man själv, som innehavare av nyckeln till cykellåset, ska kunna få upp det. Denna lilla detalj slutade att fungera när jag idag skulle ta min cykel hem från universitetet. Fick hjälp från olika håll, men den sista lösningen blev att knippsa upp skiten. Mannen som sålde min cykel och gav mig låset, sa att det var ett skitlås. Det hade han rätt om. Men turligt nog äger jag mitt andra (skit?)lås från Claes Ohlsson.

Har inskaffat mig en IKSUkort. Har nu tillgång till typ allt i norra Europas största träningscenter. Mycket fint. Nu är det bara till att jag ska utnyttja det med. Men det tror jag att jag kommer att göra, dock ej idag, eftersom min heshet nu utvecklats till halsont och en liten förkylning. Men detta ska vi råda bot på genom sömn. Först måste jag dock studera, ska läsa två kapitel i en bok. Och vilket språk är dessa två på? Jo. Engelska. Tydligen en obegriplig sådan. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0