Capoeira and a missing cat

Mina vänner, idag har MCD återigen testat på en ny sak som hon aldrig har gjort förut. Idag var det den afrobrasilianska kampsporten Capoeira som stod på schemat. Hade ingen aning om vad jag hade att förvänta mig när Karin och jag begav oss till lokalen. Men efter en snabb beskrivning av den otroligt sympatiske ledaren (?) kom jag fram till att det var detta jag sett deltagarna i Top Modell syssla med en gång. Detta kan säkert vara väldigt vackert, om det utförs av någon annan än mig. Herregud, mina stela ben är inte gjorda för sådana saker! Blev ju inte bättre av att man var lite halvt rädd hela tiden. Karin och jag hade missuppfattat det hela gällande att dagens session var en FORTSÄTTNING på gårdagens, och att vi kom nya idag förstörde tydligen hela upplägget för den stackars instruktören. Hon nämnde bara detta ett antal ggr under 2 minuter... Haha. Ja. Men det var intressant i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=FvQwtgqDJDw&feature=related (Här har ni en film på hur det kan se ut. Det såg inte ut såhär när jag gjorde. Jag klarade väl sånär av handklappningarna när jag stod i ringen..)


Blev lite rädd ytterligare en gång idag. Stod och lagade mat, också får man ett SMS "Tja, bor du på "min adress" och har en katt?". Min första tanke var att nu står det någon creepy jävel med kikare och kollar in i vårat kök! Men med lite längre eftertanke kom jag på att jag ej sett Morris på ett tag, hon brukar ju alltid komma och möta en i dörren. Jag ringer upp detta nummer efter att ha letat igenom hela lägenheten. Ja, då har Morris smitit ut på något sätt och gått över till grannens balkong. Efter en timme, släppte de in henne. Ja, var ju en aning pinsamt att gå dit och hämta katten, haha. Världens bästa kattägare som inte ens har koll på vart de har sina djur? Men Morris fick ju ett litet äventyr i alla fall. Och jag fick hälsa på grannarna. En win-win-situaion kanske, såhär i efterhand?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0