River en vacker dröm

Usch är så jävla trött. Pallar inte tänka mer. Kan man inte bara få stänga av hjärnan ett tag? Skrev min första tenta i fredags. Ja. Hur detta gick får framtiden visa. Har ingen fucking jävla aning. Dock var jag inte alls nervös, vilket ju i sig är ett fenomen. Dock vågar jag inte förkasta min nollhypotes än. Stickproven måste bli lite fler innan jag kan säga att det inte beror på en slump. Titta, pratar i statistiska termer. Kul.
Har försökt hålla mig syssesatt hela helgen, vilket inte är svårt när man har Veronica i sin närhet. Guld värd <3. Kom upp i lördags och blev frågad om jag inte ville hänga med ut i skogen. Demet var också på, så vi begav oss alla tre till Nydalasjön. Där befinner nog sig några av Umeås absolut vackraste platser. Dock valde vi nog den fulaste till att äta vår picknick. Men det gjorde inget att det var en parkeringsplats ,att det var klotter på stenen vi lutade oss emot och att folk gick förbi oss hela tiden. Sällskapet höjde upp detta. Veronica och jag tog oss sedan en tur runt hela sjön och beundrade det vi såg. Kom hem och var hemma i typ en halvtimme, sedan stack jag, Veronica och Martin iväg för att testa Roller Derby. Någon sport jag aldrig hört talats om, men det var mäkta kul att glida runt på rollerbladsen. Ska nog inskaffa mig ett par till våren? Middag med Karin och hennes föräldrar. Filmkväll hos Joseph. För att komma hem alldeles för sent och stupa i säng. Match alldeles för tidigt idag, dock vann vi med 5-3. Viktigt. Psyket hade inte pallat med en förlust denna helg. Ner på stan med Veronica. Titta på en dansuppvisning. Äta mat på folkköket. Komma hem och städa. Har aldrig varit så opepp på denna syssla. Usch. På tal om städning kan jag ju erkänna att jag inte har städat mitt rum på hur länge som helst. Hur svårt kan det vara att hålla ordning på ett rum som är 8kvm stort?! Har dock inköpt en  häftapparat och en hålslagare idag. Kan kanske i veckan då göra ngt åt alla mina papper som ligger i en hög?

Imorgon inleds min tredje kurs på Psykologprogrammet. Utvecklingspsykologi. Har dock inte skrapat ihop några högskolepoäng än, eftersom min grupp lyckades faila på introduktionskursen. Haha. Hur klockrent är inte det? Men detta ska rättas till i veckan. Får väl hoppas att jag klarade tentan i fredags.. Skulle vara lite jobbigt att behöva komplettera två kurser i rad. Eller?

I will survive.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0