Dom där jag kommer från

Igår hade jag planerat att vara i Göteborg och titta på Håkan Hellström. Var en tävling på Universal. Och jag hade tänkt vinna denna. Jag blev premium på spotify och jag skrev om texten till "Dom där jag kommer från". Men vad får man för det? Ingenting. Jag fattade inte ens hur man skickade iväg sitt bidrag. Fanns ju ingen "skicka-knapp". Så, eftersom jag tycker att någon ska få någon glädje av det jag knåpade ihop kan jag la lägga upp skiten här?

"X" har ingen humor, men jag gillar henne ändå

Och hon har ingen humor, för humor är det enda hon försöker få.

Ett Tullinge gäng, vi växte upp på samma dygnsled

Men att hon skulle bli smartast stod fanimej stämplat i hennes panna

Hon skulle få rädda mig från trubbel längre fram

Ge mig pianolektioner på Alice Tegners gatan

En fjortis tigger till sig en cigg och en öl

Går raka vägen ut och spyr ut allt på Pressbyrågatan

En gammal vän blev gravid på tre dagar

Nu går hon alltid därbakom och hotar

”Skaffa barn, snart är du gammal” ropar hon

Fast hon bara vill gå bakom mig ensam

 
Det finns en första plats som inte går att nå

För ingen tror att dom är nåt där jag kommer från

Alla försöker bli av med Botkyrkastämpeln som satt sig på själen

och på självförtroendet i stort

Jag tror jag älskar dom där

jag kommer från

Tävlingen gick ut på att man som sagt skulle skriva om en vers och en refräng av "Dom där jag kommer från",  man skulle byta ut namnen och platserna till något som passar ens egen hemstad/ort. Tycker detta beskriver Tullinge ganska bra?
"X", står väl för er alla egentligen. Ville inte hänga ut någon av er, era humorbefriade jävlar. Men att det var Elin som blev smartast är väl ganska klart? Snart kommer jag hem till er. Mitt Tullingegäng+ Lite Norra B.


Kommentarer
Postat av: Elin

Sötis! Du är bara för gullig! <3

2010-11-12 @ 00:24:09
Postat av: M

<3 <3

2010-11-12 @ 15:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0