Barnen från Frostmofjället

Det är djävulskt kallt ute. Jag har de två senaste dagarna känt mig som det åttonde barnet i syskonskaran i filmen "Barnen från Frostmofjället." Började igår då jag väntade på en buss i 40 minuter. Mina fötter blev till is på busshållsplatsen där jag satt med min Spriteflaska som innehöll en blanding av det ena och det andra. Inledde en form av steppdans medans jag sjöng "Ten little Indian boys". Borde kanske då ha insett att de skor jag hade på mig inte var de bästa, ändå satte jag på mig dem idag med. Samma procedur igen, mina fötter blev till is. Kunde knappt gå när jag kom hem. Gjorde så fruktansvärt ont. Nu har jag tagit ett beslut gällande min skoanvändning i fortsättningen; Jag ska enbart använda mina snowjoggins. Ja, det är totalt 90-tal och inte alls särskilt snyggt. Men vill jag ha kvar mina tår efter denna vinter är det mitt enda alternativ. I fall jag inte vill lägga ut ytterligare typ 700 kr på ytterligare ett par skor som kanske/kanske inte tål den norrländska kylan.

So: Snowjoggings plus Malin= SANT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0