What to do, what to do.

Det är 7 dagar kvar tills det är den 15 mars, då man kan börja söka till höstens utbildningar. Jag har nu suttit och kollat fram och tillbaka på vad jag ska söka. Har kommit fram till sju stycken olika alternativ på fem stycken olika orter. Nu är bara frågan i vilken ordning jag ska rangordna mina val? Jag är ganska säker, till 99%, vilket som är mitt förstahandval, så kommer jag in där, så är det ju inga problem egentligen. Men om jag inte gör det, vill jag då fortfarande satsa på att bli psykolog? Ska jag då ta chansen att flytta till min favoritstad Göteborg? Eller ska jag fortfarande åka till Umeå och satsa på idrottsmedicinen?

Sedan har vi hela grejen med att flytta överhuvudtaget. Nu börjar det bli mer och mer verklighet, och inte längre bara en dröm. Inget av mina val finns på universitet/högskolor i Stockholm. Det närmsta är en tågresa på två timmar härifrån och det längsta en tågresa på mellan sju-tio timmar. Det är en bit ifrån tryggheten här hemma i Tullinge om man säger så.. Samtidigt som bara tanken gör mig lite illamående så vet jag att jag klarar det. Jag har en förmåga att klara av saker som jag verkligen vill. Och hur var det jag själv uttryckte det? "Mod är att vilja något, att kunna säga det högt, och att sedan satsa helhjärtat för att komma dit man vill." Om jag klarar detta så kommer det förmodligen bli det modigaste jag har gjort och kommer att göra i mitt liv.

Sedan så är det ju faktiskt bara en tågresa på mellan två-tio timmar hem till tryggheten i Tullinge om det skulle bli så att jag hamnar i dödläge. Visserligen en ganska dyr sådan, men ändå.


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Du klarar det Malin! Satsa högt!



Om inte så kan jag rekommendera Kandidatprogrammet i Matematik på Stockholms Universitet.

2010-03-08 @ 19:33:54
URL: http://kennethharblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0