Tshabalala, Tshabalala. HeyHeyHey...Nej

Nu är VM igång ordentligt. Hela dagen har egentligen använts som uppladdning och som vanligt har jag kollat in VM-94 filmen, trots att Sverige inte är på plats i South Africa. Och då hade man ju tänkt att det skulle bli ett fint och lugnt VM, där man för en gångs skull kunna vidga sin vy lite och inte bara koncentrera sig på om Zlatans ljumskar håller och vilken (dålig?) klass som Mellbergs uppspel håller, som Bank uttryckte det. Men icke. Fam. Dalsmyr har tippat utgången även denna gång och när det är en tävling är man ju såklart på helspänn.
Jag hade tippat att Sydafrika skulle vinna idag med 1-0 mot Mexico. Det såg ju ut att gå åt helvete i inledningen när Sydafrika spelade som Tullinges herrlag, sm min bror uttryckte det. Men när Tshabalala gjorde 1-0 målet trodde jag att det skulle gå. Men icke.. Suck. Inga poäng efter första matchen.

Men som vanligt är jag opptimistisk. Min tippning äger, bortsett från två felsteg gällande Frankrike och Elfenbenskusten. Frankrike kom visserligen med nöd och näppe till VM med hjälp av en ganska rejäl hands. Men kommer de verkligen komma sist i grupp A efter lag som Mexico, Uruguay och Sydafrika? Kanske inte... Och Elfenbenskusten. Efter 12 timmars arbete igår hade jag inte en tanke på att Ivory Coast kunde betyda Elfenbenskusten. Jag trodde det var någon liten ö som låg någonstans i havet mellan de två amerikanska kontinenterna. Nu var ju så inte fallet. Och kommer Elfenbenskusten verkligen komma sist i sin grupp med lag som Brasilien, Portugal och Nordkorea? Det är ju egentligen inte helt omöjligt, men mina tippade siffror kanske drar iväg litegrann...

Ikväll är jag inte svensk och inte ens europé, nej i kväll är jag en av folket i Uruguay! Heja, heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0