"Ska jag cykla där?!"

Syster lurade med mig att cykla in till staden. Jag har absolut inga problem med att cykla. Men jag är en aning rädd för trafik. Så är det bara. Jag letade upp en hjälm innan vi gav oss av, det kändes tryggt. Men när vi cyklade in vid Skanstull och jag såg vart jag skulle cykla ut med min lilla cykel, kändes inte den där hjälmen särskilt betryggande. Min svenska sargade själ ville genast sätta på sig en skyddsdräkt av NASA-kvalitet. Men eftersom en sådan inte fanns i närheten fick jag kasta mig ut i korsningen. Sedan helt plötsligt var cykelvägen mitt emellan två bilfiler! Herregud. Hjärtattack på den!

Men jag får väl kalla det mission complete, eftersom jag sitter här tillsynes levande.

Kommentarer
Postat av: Elin

Malin, jag är mycket stolt över hjälmvalet, mycket stolt!

2010-06-14 @ 11:55:25
Postat av: M

Haha, tänkte faktiskt på dig och att du skulle bli stolt! Vi måste ses någon dag snart så du får berätta allt om Barcelooona!

2010-06-14 @ 22:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0