Ödets ironi

Nu får jag lite användning av min lilla text som jag knåpade ihop förut:

"Vart har jag lagt min mobil?
Jag har ingen aning.
Vart har jag lagt min mobil?
Jag är ute på spaning.
Kom fram, du visar på dålig stil."
(Sjungs med samma melodi som i "Vart ska vi sova inatt")

Saken denna gång är att jag vet faktiskt vart mobilen troligen tog vägen. Den ville inte följa med mig av bussen i Salem, utan bestämde sig för att ligga kvar. När jag kommit av bussen och upptäckte att den var borta var det ju lite försent för att ingripa om man säger så. Och jag som alltid brukar kolla om jag har glömt kvar något.  Så missar jag denna detalj en gång, och då går det åt helvete.
I Tumba har de inte fått in någon mobil. Utan jag får ett visitkort med SL:s kundtjänstnummer. Och vilken jävla kundtjänst! Jag börjar ringa vid typ 16.40. "Tack för att du väntar, du får prata med någon av oss så snart som möjligt." När jag äntligen kopplas vidare tutar det upptaget. Tack för den, så vara det bara att göra om proceduren. Kvart över 5 får jag ett meddelande om att kundtjänsten stängde klockan 17. Men gud vad bra. Så var det bara att anmäla mobilen försvunnen hos polisen så att jag sedan kunde ringa Comviq och spärra skiten ordentligt. Tyvärr så tappade jag mobilen i Botkyrka/Salem. Bara genom att nämna det så säger väl det vilka oddsen är att jag kommer få se min kära mobil igen. Visserligen hade jag väl planer på att inskaffa en ny, men jag hade väl gärna gjort detta på egna villkor...

Det som får mig att garva åt skiten är att när jag kommer till Salem så får jag veta att jag inte alls skulle arbeta idag. De hade glömt att meddela mig denna lilla detalj bara. Så jag hade egentligen inte behövt lämna hemmets trygghet överhuvudtaget och då hade jag haft min mobil. Underbart. Jättebra. Tack för den.


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Just nu känner jag för att asgarva åt situationen, skratta högt åt "ödets ironi" (bra rubrik för övrigt), le så stort att mina smilband går sönder...



Men jag ska inte göra det.



Vi har alla varit där. Eller ja, inte alla kanske. Men du har.



Och det är synd.

2010-06-11 @ 15:30:37
URL: http://kennethharblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0