Klockrenaste från helgen i Kopparberg

Hemma igen efter midsommarfirande i Kopparberg, och av någon anledning är jag helt slut. Vet inte varför riktigt. Är det pga solen som har stulit min energi? Beror det på för mycket boule och Uno spelande? Eller helt enkelt för att snarkningar och spontana monologer har förstört min sömn?

Natten mellan lördag och söndag bryts tystnaden utav Isabell C:
Issa: Nej, Nej, Nej, Nej!
Jag:  Vad gör du?
Issa: Jag måste hämta frisbeen!
Jag: Det kan du göra imorgon. Lägg dig ner och sov nu.
Issa: Jaha, jag tyckte det var lite mörkt.

Under midsommaraftonmiddagen helt random:
Fredrik: Alla snubbar vill ju vara katt...

Pratmakarna lockar alltid fram klockrenheter.

1.Chesse ska testa hur spelet går till.
- Eh. Gamla cowboybyxor.
Alla ser ut som frågetecken och tänker på några koskinnsbyxor. Efter ett tag säger Lottie:
- Jeans?
- Ja, rätt.
- Du kunde ju bara ha sagt blåa byxor...


2. Under spelet. Vad äter inte Lottie till frukost?
Chesse: Det här brukar du, Lottie, äta till frukost.
Ett par ord senare.
Chesse: Det här brukar du, Lottie äta, till frukost.

3. Det har jag på huvudet på vintern i alla fall.
Micke: Det är något man har på huvudet på vintern.
Jag och Issa: Mössa? Keps?
Micke: Nära. Hm, vad finns uppe på ett berg?
Jag: Kal... Kalhuvud?!

4. Isabell hettar till när vi inte kan vår blues.
Issa: Något som man sjunger i fängelset. "Jag sitter här och sjunger en...?"
Jag: Sång? Hymn?
Issa: Neej! I fängelset förr sjöng man? " Jag sitter här och sjunger en...?
Micke: Ballad?
Jag nickas instämmande.
Jag: Rock?
Issa: Neej! Vadå rock och ballad?! I FÄNGELSET!
Jag: MEN JAG HAR ALDRIG SUTTIT I FÄNGELSE SÅ JAG VET VÄL INTE VAD DE SJUNGER!
Issa: MEN DETTA BORDE ALLA FATTA!
(Issa envisades med efter att hon hade sagt att det var mörkhyade som hade sjungit detta förr, något som Micke och jag missade).

5. Man kan ju sina Tv-program.
Issa: Eeeh.. Ja! BINGO...
Jag och Micke: LOTTO!

6. Ibland kan det vara svårt.
Fredrik plockar upp ett kort och lägger lika fort ner det.
- Jag kunde inga på den.

7. Den mest klockrena. Det kan ibland vara så enkelt.
Lottie: Åh, vad gjorde fången som rymde från fängelset?
Fredrik: Han gick?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0