Hårt satsande.

Lekte kurragömma idag med barnen. Gick in stenhårt, dock en aning svårt att utföra denna lek när C inte förstår att den går ut på att man ska vara tyst och INTE avslöja vart alla är. Mitt satsande resulterade i lite kroppsskador. Likt John Black pressade jag mig in i ett stort bildäck och låg där som ett U. Det hade ju funkat för E så varför ej för mig? Blev dock en aning svårigheter när jag skulle ta mig ut. Höfterna ville inte ut lika mycket som jag, så jag var en aning fast. Greps nästan av panik, men John Black tvekar aldrig i en nödsituation, så det var bara till att ta i allt vad man kunde och pressa sig ut. Lite skador, vad gör det när man är mitt uppe i en lek?

Kurragömma är förövrigt en underskattad lek. Mycket rolig. Tänk vad kul om man skulle samla ihop värsta gänget och leka det på en jättestor yta? Typ hela Tullinge? Mäkta kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0