Det var Gud som sa...

Jag fick ett presentkort på Intersport i julklapp som jag skulle köpa ett par längdskidor för. Jag var otroligt taggad. Sedan pga tidsbrist och lite problem med vallningen, så har det inte hänt så mycket mer med skidåkningen. Men idag tänkte syster och jag att nu tar vi tag i detta. Vi packar in oss i bilen och åker upp till Brantbrink. Efter lite problem får vi till slut på oss skidorna och jag tar trycker i min vänstra stav i snön för att komma i väg. Vad händer inte då? Jo, då viker sig stavfan! Jag har en jävla spricka genom hela skiten! Men vi ger inte upp, utan åker till Kungens Kurva för att lämna tillbaka skiten och få ett par nya. Men nä, då är varenda stav slut på stället! Huddinge och Skärholmen har samma problem. Vi går till Stadium, inga stavar där. Sportex. Inga stavar där. Gud ville inte att jag skulle få åka skidor.

Tur som det är så finns staden som har allt och lite till, möjligtvis färre människor som åker längskidor. Södertälje. Södertälje kan man alltid lita på. Jag fick ett par nya stavar, som visserligen kostade 100 kr mer än mina skitstavar, men det var det värt.

Tror dock att Vasaloppet får vänta lite. Om fem år kanske jag är i form för detta event. Måste slipa på tekniken en aning först kanske...


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Jag hade definitivt givit upp redan på Brantbrinks IP.



Men det var starkt av dig att fortsätta. Riktigt starkt.

Starkt, starkt, starkt.

2010-02-14 @ 19:47:53
URL: http://kennethharblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0