When you wish upon a star

Igår kväll såg jag mitt absolut första stjärnfall någonsin i mitt 19 och ett halvt år långa liv. Jag blev så glad och började önska mig saker i all hast. Man ska ju få önska sig en sak. Men det blev lite mycket, så jag tror inte att stjärnan uppfattade vad jag ville.

Men hur mycket jag än tänker efter så kan jag inte dra mig till minnes att jag önskade att "torsdagen den 10 september 2009 vill Malin Dalsmyr baka." Malin Dalsmyr bakar inte. Om hon nu råkar göra det, så är det för eget bruk. Min bakning är som filmer. De får inte visas på allmänna platser som skolor, bussar, sjukhus m.m. En bra regel när det gäller min bakning. Möjligtvis att en kladdis får följa med hem till Ida. Men där räcker det.

Inte nog med att jag idag har bakat något jag aldrig har bakat förut, ska det ätas på en allmän plats. Det ska ätas av människor som man vill göra ett första gott intryck på, på sin första dag på det nya jobbet. Och det är fan inte ens mitt jobb! Syster brukar ju inte heller vara sen att klaga på mina instatser i köket.


Men ska jag vara helt ärlig såg det ganska gott ut. Även om jag i fortsättningen ska vara lite mer försiktig när jag önskar mig saker vid stjärnfall nästa gång. Så att det inte blir några missförstånd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0