Saknar..

Att kunna gå till tåget 5 minuter innan det går. Att ha ett eget rum. Att kunna stänga in sig. Att sova i en egen säng. Alla TV-kanaler. Inspelningsbara boxern. Att slippa vänta på toaletten. Att komma hem i tid efter träning, inte 2 timmar efter. Att slippa åka kollektivt överallt. Att kunna sitt hemmnummer. Att bara kunna säga "Jag rullar nu, är där om 5 minuter" och sedan cykla över till Ida och kolla på film och brottas i soffan.

Är ganska meningslösa saker man saknar egentligen. Men det ska bli så otroligt skönt att komma hem! Bara cirka 2 veckor kvar. Kommer inte att sakna ngt med detta ställe. Har ju faktiskt ganska nära till Coop Konsum hemma med. En sak kommer jag dock att sakna; Att kunna vistats på tågstationen utan att behöva träffa en massa folk av trejde graden (De människor som man känner tillräckligt väl så det inte räcker att bara säga hej, men inte heller tillräckligt väl så att det känns bekvämt att föra en konversation heller). Dyker upp för mycket folk av fjärde graden i Tullinge med (sådana som man måste säga hej till). Har varit så anonym här! Men stänger jag in mig hemma kan jag nog fixa till en misär där med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0