Grön

Lyssnade på ett program på P4 för ett par dagar sedan, ganska roligt. Den kvinnliga programledaren frågade sina två manliga gäster (?) vilken färg som var den bästa färgen.

Svar: Jag tycker Faluröd. En svensk, naturlig färg som luktar gott, torkar fort, är snygg och passar överallt. Eller..Grön.

Efter den innerliga förklaringen varför faluröd är den bästa färgen, blir ju inte den där sista inlägget med grön så vacker. Grön låter ju lite tråkig och alldaglig. Som om den bara finns där. Kanske blev min gröna tapet lite så? Men samtidigt passar den mig. Roligare än vitt, men samtidigt tror jag inte att jag kommer att störa mig på den när jag är irriterad och trött. I ett sovrum ska det inte finnas något att störa sig på. Så det blir nog fint. Kan inte bli sämre än förut i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0