Kompis, det går bra nu

Trodde inte att jag skulle trivas med den här friheten som det innebär att inte plugga eller jobba på heltid. Trodde jag skulle klättra på väggarna. Visst, har väl lite ångest ibland över att jag inte uträttar något. Men samtidigt börjar jag lära mig att man inte behöver göra saker varje dag för att göra världen till en bättre plats. Det räcker om jag fixar det till mig själv, och möjligtvis Hedwig. Inte för att jag inte vill börja plugga, för det vill jag. Längtar till nästa höst, för jag är inte skoltrött heller. Gillar att lära mig nya saker. Och även om det skulle visa sig att jag inte kommer in på det jag vill, så löser det sig. Jag har en bra plan B också, även en C,D,E osv. Så det löser sig. Folk brukar ju säga att det är svårt att börja plugga efter att man har jobbat, eftersom man inte kan tänka sig att leva utan pengarna. För mig blir inte detta heller något problem, eftersom jag inte tjänar tillräckligt bra.

Så nu tänker jag bara fortsätta njuta av det här året. Fortsätta att titta på TV,gå ut med Hedwig och arbeta ibland. Det räcker fint för mig. Just nu i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0