Ingenting är omöjligt

En mening som vår käre vän Gunde Svan yttrade ett antal gånger för ett par år sedan. Idag behöver vi verkligen tänka så igen. Hoppas på mirakel. Vi har fortfarande en mikroskopisk chans, om man ska uttrycka sig som sportjournalisterna, att ta oss till VM nästa sommar. Jag har haft nedräkning till detta event sedan det var över 600 dagar kvar. Visst det blir fortfarande ett VM, men inte alls på samma sätt om inte Sverige är där.

Ikväll är jag till hälften maltes. De måste ta poäng mot Portugal annars är det kört för vår del. Att detta skulle ske är näst intill omöjligt. Men inte helt. Jag litar på er Malta, precis som jag gör varje år i Eurovision. Ni sviker oss aldrig. Gör inte det ikväll heller.

Och Sverige, vinn ikväll. För precis som Lagerbäck sa, kommer ni aldrig förlåta er själva om ni förlorar och Malta faktiskt lyckas ta poäng.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror också på ett mirakel fortfarande. Man ska aldrig ge upp förren det verkligen är över.

2009-10-14 @ 17:41:16
URL: http://saraochhennesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0