Tveksamheter

Hade en svag period idag då jag tvekade till snöns härkomst. Men sedan kom jag på att det inte var snön jag var irriterad på, utan på SL. Kära vänner. Jag förstår att det kan vara jobbigt när snön dyker upp oannonserat år efter år. På något sätt lyckas ni misslyckas varje år. Det kan jag ta. Men när inte själva trafiken fungerar kan ni väl ändå ha fungerande information om trafiken som inte fungerar. Hemsidan är kaputt och på busshållsplatser står folk och fryser och undrar:"Vart fan tog den där bussjävlen vägen?". Kanske kunde ha satt ut någon sate som kunde förtälja för resenärerna att det inte kommer någon buss. Eller sätta upp en skylt. Och trots att man vet att SL hanterar snön såhär varje år är man ändå lika irriterad. Intressant. Kanske är man mest irriterad på sig själv? Att man efter 4 månaders arbetande på ett ställe fortfarande inte kan en behaglig gångväg som inte tar fyra år? Jag vet inte. Får fundera vidare.

Det jag ville komma fram till är att jag fortfarande gillar snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0