"Gick du upp i vikt nu?"

Yes! Nu är mina längskidor inköpta, dock inte utan problem. Skulle kunna bosätta mig på Intersport i Kungenskurva och bara lyssna på alla kunder! Var ett par som var där, frugan hade givit sin man ett par skidor i julklapp. Mannen verkade dock mest livrädd över detta inköp och för små pjäxor hade han fått. Så när de ändå var där tänkte frugan köpa ett par längdskidor till dottern också, som var 155 cm lång, men växer så otroligt fort just nu och det vore kul om hon kunde ha skidorna nästa säsong också. Pjäxorna och skidorna skulle också helst passa sonen Sivert (vad i helvete är det för namn nu då?). Dottern hade ganska breda fötter, inte jättebreda, men ändå breda. Sivert och frugan hade dock smala fötter. Frugan var också lite bekymrad över om Sivert skulle kunna använda de vita pjäxor som han som jobbade på Intersport plockade fram, var de inte lite väl vita för en pojke?
Snälla kunde hon inte berätta lite mer om sin familj?

Dock var Marie och jag inte heller helt problemfria. Maries längd och vikt passade inte ihop med några skidor, antingen var de för långa eller för korta. Mina skidor passade perfekt till en början, sedan när jag skulle testa dem igen visade det sig att jag hade gjort en plötslig viktökning sådär på studs! Men vår lilla Intersport vän menade sedan att jag bara var i lite obalans, och efter att jag skakat loss lite passade skidorna igen. Till slut, efter att han frågat om vi inte kunde köpa slalomskidor istället, blev vi klara.

Tack för det. Nu ska bara bindningarna bli klara så att vi kan hämta ut dem och fixa med lite vallning, sedan är vi startklara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0