2009 goes 2010

Nyårsafton är här. Igen. Jag har laddat upp med att ha sovit alldeles för lite. Bra. Om en timme ungefär ska jag bege mig till Ottevägen för att på något vis fira in det nya året. Jag är mest taggad inför maten, sedan får det vara lite som det vill.

Utlovade ju igår att jag skulle göra en utvärdering/sammanfattning av 2009. Känner inte att jag har varken lust eller tid att gå in på detta så helhjärtat.

Kan ju konstatera i alla fall att 2009 har varit ett konstigt år. Hela vårterminen gick jag bara och väntade på att Studentdagen skulle komma. Var så trött på allting som hade med BE06 att göra. Enda som var riktigt positivt var att Kira och jag blev bättre vänner än någonsin, innebandyn fungerade riktigt bra, och kan ju absolut inte klaga på mina betyg. Sedan kom dagen jag väntat på, och den var underbar.

Sommaren 2009 var skit. Inledde med att flytta till Södertälje, återigen, inget fel på staden i sig, men ja, hade jag fått välja hade jag varit hemma. Hoppade på ett arbete som medlemsvärvare på Röda Korset som gav mig dödsångest. Jag arbetade i 2 dagar, sedan vart jag sjuk och sa upp mig. Sedan spenderade jag resten av sommaren som arbetslös i Södertälje. Resan till Åland med F höjde sommaren, likt resan till Prag då vi tog brons.

Hösten har nog varit den absolut lugnaste i hela mitt liv. Jag fick till slut, tack och lov, ett arbete. Tack vare det har jag fått lära känna tre av de underbaraste ungarna i världen. Självklart, vill jag inget annat än att bara gå hem och lägga mig ibland när jag är med dem. Men när jag inte har träffat dem på ett tag kommer jag på mig själv med att sakna dem. Resten av tiden har jag spenderat med F, Days och Hedwig. Kommer att sakna att inte ha min kvalitetstid med Hed varje dag. Ingen kan anklaga mig för att ha festat för mycket. Haha. Herregud. Pensionären kom till i år i alla fall.
Ida och Sanna har flyttat till Frankrike. Och nu när Ida har varit hemma har jag kommit på är att det jag saknar mest är att bara kunna ringa henne och prata skit ett tag. Skratta åt oss själva lite som människor.
Twilight kom in och svepte mig bort till en annan värld. True Blood har blivit serien som jag längtar till i veckorna.

Något som jag dock finner väldigt positivt med 2009, hösten framför allt, är att trots att vi i tha Gang gör olika saker nu allihopa så har vi ändå inte gett upp hoppet om varandra, utan tycker att vi har kommit ännu närmre varandra. Det är bättre nu än det har varit sedan Falkberg. Det gillar jag.

Om 2009 har varit ett mellanår så är 2010 året då det gäller. I innebandyn SKA vi gå upp i 2:an. Har vi vunnit 8 av 8 (?) matcher, kan vi vinna resterande också. I höst har jag lovat mig själv att jag ska lämna Stockholm och tryggheten för att ge mig ut på äventyr någon annanstans i Sverige. Utomlands ska jag inte, hur tråkigt det än låter så passar jag nog bäst här på hemmaplan. Jag fyller även 20 år, vilket innebär att jag kan gå till Systembolaget och köpa mig en cider om jag känner för det. Kul.

Blev en ganska lång utläggning ändå. Men GOTT NYTT ÅR på er där ute, alla sju läsare. Haha.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

GOTT NYTT ÅR!!!

2009-12-31 @ 17:54:21
URL: http://kennethharblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0