Veckans fundering

Mycket på en gång nu.

Men på den senaste tiden har jag åkt mycket mer buss än vanligt, och på något sätt har jag ett flertal gånger lyckats hamna på platser där alla röda stoppknappar i min närhet inte fungerar. Det är ju tråkigt eftersom det är de som meddelar chauffören att jag vill kliva av på nästa station. Men det är inte själva problemet med knapparna som jag har funderat på, utan på mina medpassagerares reaktioner när de ser att jag försöker trycka på knapparna och inget händer. Istället för att trycka på sina egna knappar, för att hjälpa mig, tittar de på mig och mina tafatta försök med en min som säger:" Kommer hon att hitta en knapp som fungerar?".

Varför trycker de inte på sina egna knappar? Det är ju knappast så att jag bara trycker frenetiskt för att jag tycker att det är kul, jag vill ju faktiskt kliva av. Är det så jobbigt att hjälpa en annan människa?

På grund av detta lilla problem sitter jag nu på helspänn hela bussresan eftersom jag inte vet om jag kommer att komma av eller inte utan att behöva ställa till med en scen och skrika på busschauffören att stanna. Så nästa gång du ser ngn med samma problem (om det drabbar ngn annan än mig), var snäll och hjälp denna stackars människa!

Kommentarer
Postat av: S

Min vän, jag har ordnat en header åt dig, eller två snarare du måste välja vilken du vill ha! Sen är det bara att ge mig lösenorder till din blogg så ska jag göra mitt bästa :D

2009-08-31 @ 21:30:25
URL: http://zannalainen.bogg.se
Postat av: S

Eller så kommer du med förslag så ska jag försöka göra som du vill!

2009-08-31 @ 21:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0