"Ni är typ bästa kompisar va?"

Har varit dött på denna blogg ett tag nu. Men har varit upptagen. Eller så upptagen som man kan bli när man är en människa. Livet rullar på som vanligt, inget vidare nytt som har hänt i mitt liv.

Spelade skol-DM i fotboll igår. Var tillbaka på fotbollsplanen som jag för cirka ett år sedan lämnade. Det var ett bra beslut, även om det var relativt kul! Gick ju ej vidare, men det är en annan sak.

Anledningen till varför jag är som är ibland, ja det finns en anledning.
Jag går för att fråga mamma om syster möjligtvis fick något bidrag till det hon köpte till studenten, typ mössan. Hon svarade fint att hon inte kom ihåg. Jag frågade om Marie hade beställt något annat än mössan, och mamma visade mig ett dammigt gammalt studentglas. Sedan berättade jag lite försiktigt om mina beställningar, om tröjan,byxorna, glaset och trosorna.
- Men va fan, Malin, det där kan du ju köpa på Stadium! För ett mycket billigare pris! Du kommer ju ändå inte att vilja använda de där sen något mer!
Jag försöker med att man ändå bara tar studenten en gång i livet.
- Men du kommer ju ha en mössa!
-Ja, men dne kommer jag ju verkligen ha efter studenten.
- Men tröjan kommer du inte heller ha! Det kan du köpa någon annanstans!
Mor fick även medhåll av Marie.
Så tänker en äkta Dalsmyrare! Så jag avbeställde allt förutom mössan och tröjan. Något bidrag ser det inte ut att bli. Men kanske kan få ett bidrag till de där mjukisbyxorna på Stadium då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0