"Jag ska hjälpa min pappa att lägga om taket. Han har blivit lite höjdrädd sedan han hamna i rullstol."

Igår var det ju Kick Off med innebandyn. Var trevligt, synd bara att det regnade. Hade varit kul att ha 5-kamp. Men men. Fick skjuts hem med, då blev jag glad. Sedan chockade jag världen. Vet inte om det var jag eller Ida som blev mest chockad. men jag bestämde mig för att göra en nästan nattlig visit till Ida och stanna där över natten. Och detta gjorde jag. Jag, Ida och Hedwig i en soffa. Kan man ha det bättre? Det är där jag trivs. Vi kikade på Ringaren i Notre Dame. En mycket fin film! Efter detta bestämde jag att vi skulle göra natt av den dagen, och det gjorde vi. Och som vi gjorde det, som vi aldrig har gjort det förr.

Idag gjorde vi filosofi läxan. Egenligen ska det nog stå ihop. Men detta ord ser bättre ut som särskrivet, tycker jag som människa. Men helvete vilken skit det är! Alltså, jag tror fan inte att min vardag kommer att bli bättre bara för att jag bestämmer mig för vad jag tror att verkligheten består av!

Var även ute och övningskörde lite idag med far och syster. Herregud. Jag körde runt där på parkeringen. Jag gillar det inte. Pedalerna får mig att tänka på syslöjden. Hela situationen får mig tillbaka till den salen. Kanske för att jag känner mig lika efterbliven när det gäller båda. Ger mg hjärtattacker. Är lika nervös när syster kör. Tror fan att jag var nervösare än pappa D, och då är det fan ej Okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0