Äppelpaj med mycket vaniljsås

Nu är denna vecka avklarad! Yes. Var en tuff dag. Höll på att avlida ett tag. Kände inte alls för att ta trippen in till stan och stadsbiblioteket. Men Sanna, jag och Ida begav oss som tappra riddare!
Ida som hade koll på vart de låg sa att vi skulle gå av vid Odenplan. Men när vi är vid Rådmansgatan läser Sanna på en skylt;
- Där står det Stadsbiblioteket.
-Jaha, då kanske vi ska av här? säger jag.
Men rör vi på oss? Nej. Ida försöker, likt John Black, slänga sig mot dörrarna. men vi hann ej av.
Men vi åkte tillbaka, och kom till Stadsbiblioteket. Nu har vi alla tre bibliotekskort där. Och vad stora vi kände oss! Värsta amerikanska skolbiblioteket, där alla sitter och pluggar! Det var coolt. Töntigt, kanske. Men coolt för oss.

Efter ett besök där med lite lånade Titanic böcker begav vi oss till ett fik. Jag köpte en Äppelpaj med vaniljsås, för 35 kr. Och den var STOR! var överlycklig. Mycket bra pris. Sanna tog en mkt god blåbärspaj och Ida en alledels perfekt smakande kladdkaka. Var mkt trevligt.

Var en trevlig eftermiddag, började segt, men rundades av mkt bra.


Kommentarer
Postat av: Ida

kolla, man har nytta av days .. om jag inte kollat på john hur skulle jag då vetat att jag skulle slänga mig mot dörrarna?! nu funkade det ju inte men det är tanken som räknas! och john var med mig i tanken .. som alltid!

2008-09-20 @ 15:44:42
URL: http://magiskmentragisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0