"If I was a rich girl...:"

  • Så skulle jag inte behöva arbeta och förstöra mitt sommarlov.
  • Jag skulle inte behöva gå upp innan klockan 7.
  • Jag skulle inte behöva bry mig om att mitt sommarlovskort är totalt ute på vift.
  • Jag skulle inte behöva bry mig om att jag fick lägga ut 110 facking kronor på en pappersremsa.

Ja, finns många anledningar varför man borde vara lite rik. Eller i alla fall lite ekonomiskt oberoende. Men men. Malin D skulle väl inte vara Malin D om hon badade i pengar.
Förkyld är jag också. Min näsa rinner lite, fast den känns mest tjock. Mina ögon rinner ej än, men svider, och min temperatur är lite högre än vanligt. Men men. Jobba imorgon, det ska jag.
Så är det busstrejk imorgon med. Så jag måste ta en väg som tar mycket längre tid till jobbet! Kul. Ge dem högre lön så jag får sova lite längre tack!

Ja, nu har jag klagat klart. Ska göra en Malin-special idag. Jag och mitt immunförsvar ska agera tillsammans, så inte ens Fernando Torres ska kunna ta sig igenom och chippa in någon bakterie eller virus! Japp, det innebär att be lite till högre makter och att sova utav bara den.

På återseende!
McDalsmyr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0